Με μια τροποποίηση στον κώδικα δεοντολογίας της Παροχής Υπηρεσίων Πολυμεσικής πληροφορησης(ΥΠΠ) η ΕΕΤΤ, έρχεται να βάλει τέλος στον βραχνά των πενταψήφιων, που κάθε λίγο και λιγάκι χρέωναν ανεξέλεγκτα χρήστες, εντελώς αυθαίρετα.

Πλέον η εγγραφή σε υπηρεσίες αυτού του τύπου, θα απαιτεί την ρητή συγκατάθεση του χρήστη, ο οποίος για να εγγραφεί σε μια απο αυτές που χρησιμοποιούν πενταψήφιους αριθμούς, θα πρέπει να επιβεβαιώσει την εγγραφή του.

Έτσι για να θεωρηθεί έγκυρη η συνδρομή του στην υπηρεσία , θα πρέπει:

  1. Να στείλει το αρχικό μήνυμα συμμετοχής στην υπηρεσία(η να μην το στείλει, να’ναι καλα οι εταιρίες που τα έχουν, τα στέλνουν μονες τους)
  2. Να ενημερωθεί μέσω SMS, για το όνομα, και το κόστος της υπηρεσίας, όπως και την επωνυμία της εταιρίας, και ένα τηλέφωνο για γραμμή βοήθειας.
  3. Να επιβεβαιώσει τη συγκατάθεση του μέσω SMS, εντός 5 λεπτών απο την αποστολή του αρχικού μηνύματος. ΑΝ περάσουν τα 5 λεπτά χωρις απάντηση, η εγγραφή ακυρώνεται.
  4. Μέχρι και το μήνυμα συγκατέθεσης, ο χρήστης ΔΕΝ ΧΡΕΩΝΕΤΑΙ, απο την εταιρία του πενταψήφιο.

Οι νέες αυτές ρυθμίσεις θα αρχίσουν να ισχύουν απο την ημέρα που η απόφαση της ΕΕΤΤ, θα δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεων, με την ΕΕΤΤ να συνιστά στους καταναλωτές να προσέχουν πολύ συγκεκριμένα μέχρι τότε, για να αποφύγουν παράνομες χρεώσεις:

  • Πριν την καταχώρηση του τηλεφωνικού αριθμού τους σε διαδικτυακούς τόπους για να εγγραφούν σε ΥΠΠ, να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους και το κόστος. Το ίδιο ισχύει και για υπηρεσίες που προσφέρονται ή διαφημίζονται μέσω ηλεκτρονικών/έντυπων ΜΜΕ.
  • Να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους διαφημιστικών καταχωρήσεων και να ελέγχουν εάν αφορούν σε συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κ.λπ.
  • Να ενημερωθούν από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που είναι συνδρομητές για τη δυνατότητα φραγής χρεώσιμων εισερχόμενων μηνυμάτων SMS από σύντομους πενταψήφιους κωδικούς. Επίσης, μπορούν να ενεργοποιήσουν τη φραγή μέσω των εφαρμογών που διαθέτουν οι πάροχοι.
  • Να επικοινωνήσουν άμεσα με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία είναι συνδρομητές, σε περίπτωση που είτε διαπιστώσουν αδικαιολόγητες χρεώσεις στον λογαριασμό του κινητού τηλεφώνου ή αδικαιολόγητη μείωση του υπολοίπου στο καρτοκινητό, είτε λάβουν μηνύματα SMS από πενταψήφιους κωδικούς, που αναφέρονται σε εγγραφή σε ΥΠΠ, χωρίς δική τους ενέργεια/συγκατάθεση.

Αφήστε ένα σχόλιο

avatar

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

  Παρακολουθήστε τα σχόλια  
Ενημέρωση για