Microsoft – Με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης προσπαθεί να αποτρέψει χρήστες από το να κατεβάσουν τον Chrome

0

Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μετά την επιτυχία του ChatGPT και την ενσωμάτωσή του στο πρόγραμμα περιήγησης Edge ως το chatbot Bing AI, η Microsoft έχει γίνει από δευτεροτρίτος στην αγορά των μηχανών αναζήτησης, σε σοβαρή ανταγωνίστρια για μερίδιο αγοράς από τη Google.

Κι όσο βλέπει τα νούμερά της να ανεβαίνουν, τόσο πιο “επιθετική” γίνεται φροντίζοντας να αποτρέπει όπως μπορεί τους χρήστες από το να κατεβάζουν το Chrome.

Μάλιστα οι πρόσφατες ενέργειές της έχουν προκαλέσει κάποιες ανησυχίες, καθώς η Microsoft χρησιμοποιεί το chatbot του Bing AI, έτσι ώστε να αγνοηθούν εσκεμμένως αναζητήσεις χρηστών για το Google Chrome και στη θέση τους να προωθεί τις δυνατότητες του Bing.

Όπως ανέφερε το The Verge, η Microsoft παρουσίασε στους χρήστες που αναζητούσαν για το Chrome ή σχετικούς όρους, ένα “widget” Bing AI που δεν παρείχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά αντί για αυτό εμφάνιζε μια λίστα με τις δυνατότητες του Bing.

Αυτό ουσιαστικά λειτουργεί ως κανονική διαφήμιση για την υπηρεσία, διαταράσσοντας φυσικά την εμπειρία αναζήτησης του χρήστη, δείχνοντας προτίμηση τα προϊόντα της Microsoft έναντι των αμερόληπτων αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, το αποτέλεσμα που η Microsoft παρουσίαζε στους ανθρώπους που αναζητούσαν όρους σχετικούς με το Chrome δεν ήταν καν ένα μήνυμα που δημιουργήθηκε από το Bing AI.

Ήταν μια υπολογισμένη κίνηση της εταιρείας, καθώς το μήνυμα παρέμεινε το ίδιο για όλες τις αναζητήσεις, ενώ το AI είναι σχεδιασμένο ώστε να μην δημιουργεί ποτέ το ίδιο μήνυμα δύο φορές.

Φυσικά, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Microsoft εμπλέκεται σε τέτοιες πρακτικές.

Νωρίτερα φέτος, το πρόγραμμα περιήγησης Edge έδειχνε μια διαφήμιση για το Bing δίπλα στο URL του Google Bard στη γραμμή αναζήτησης, και παρόλο που η διαφήμιση εξαφανίστηκε μετά από λίγο, άφησε ένα εικονίδιο Bing στη θέση της που άνοιγε το chatbot του Bing AI σε split view.

Η απάντηση της Microsoft

Απαντώντας σε όλα τα παραπάνω, η Microsoft κυκλοφόρησε μια δήλωση λέγοντας ότι ουσιαστικά πειραματίζεται με νέες δυνατότητες και συμπεριφορές για τη βελτίωση της εμπειρίας του τελικού χρήστη.

Ενώ οι προσπάθειες της Microsoft στον τομέα της AI είναι αξιέπαινες, και είναι σωστό για τις εταιρείες να διεξάγουν δοκιμές για τη βελτίωση των προϊόντων τους, η κατάσταση είναι αρκετά σοβαρή καθώς αγνοώντας τις αναζητήσεις για ένα προϊόν ενός κορυφαίου ανταγωνιστή και υποκαθιστώντας αυτές με προβολή δικών της προϊόντων, η Microsoft όχι μόνο υπονομεύει τον δίκαιο ανταγωνισμό αλλά και υπονομεύει την εμπιστοσύνη των χρηστών.

“Συχνά πειραματιζόμαστε με νέες δυνατότητες, UX και συμπεριφορές για να δοκιμάζουμε, να μαθαίνουμε και να βελτιώνουμε την εμπειρία των πελατών μας. Αυτές οι δοκιμές είναι συχνά σύντομες και δεν αντιπροσωπεύουν απαραίτητα αυτό που τελικά ή ευρέως παρέχεται στους πελάτες”, δήλωσε η Microsoft.

Nikos Ber
Σχολιάστε πρώτος

Leave a reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Angroid.gr
Logo